Hej!

Ja, jag vet.. det har varit extremt dålig uppdatering här.. Men jag har inte haft nån lust alls å blogga, tyvärr är jag sån ibland.. :D

Men nu tänkte jag lägga upp receptet på en av mina favorit kakor!
Dom är extremt lättbakade och super goda!

Kokoskakor med Kolafyllning!

Deg:

300g Smör
1 Ägg
3dl Socker
5dl Vetemjöl
4tsk Bakpulver
3dl Kokosflingor
(en dutt vaniljsocker brukar jag ha i oxå)

Kolafyllning:

150g Smör
2msk Kakao
6msk Grädde (nästan 1 dl)
3dl Socker
1msk Vetemjöl

Deg:
Smält smör. Vispa ägget och socker pösigt. Blanda ihop mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en annan bunke.
Rör ner smör och kokos i ägg och socker blandningen. Rör därefter i mjölblandningen.
Fyll formarna till ungefär hälften (jag använder mig av aluminuimformar)
Grädda ca 10 min till dom fått en fin ljus gyllenbrun yta.

Kolafyllning:
Blanda alla ingredienser i en kastrull och låt det sjuda ett par minuter. Se till att sockret smält ordentligt annars blir kolafyllningen grynig..
Fyll kakorna med kolafyllningen, lättast är att göra det med en matsked.. de brukar vara ungefär lagom mängd oxå!
Strö på lite kokosflingor.


Kommentarer
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)



Tipsar om en tävling som jag har i min blogg där man kan vinna ett säkerhetsbälte för barn till kundvagn. Låter det intressant? Var gärna med o tävla.



http://www.sjubarnsmamma.com/2010/06/tavla-om-ett-sakerhetsbalte-for-barn.html



Ha det gott!

2010-06-05 @ 20:43:56
URL: http://www.sjubarnsmamma.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0