Veckomatsedel

Har ni precis som mig väldigt svårt att komma på vad ni ska laga för mat i veckorna?
Jag har hittat en matblogg som har nya jätte goda recept varje vecka!



Ett exempel på mat är en an rätterna som står på menyn den här veckan


Grillad Kycklingpasta




4 port

1 tsk salt + 2 krm till såsen
1/2 tsk svartpeppar + 1 krm till såsen
4 kycklingfileer (500 g)
300 g champinjoner
280 g pasta, t ex tagliatelle
1 gul lök
2 tsk vatten
1 burk creme fraiche
1 påse bladspenat (80 g)
1 ask körsbärstomater (250 g)
1/2 citron, juicen

Krydda kycklingen med 1tsk salt och 1/2 tsk peppar. Halvera champinjonerna.
Grilla kycklingfileerna runt om 15 min. Lägg med champinjonerna de sista 5 min.
Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Skala och finhacka löken. Fräs den mjuk i vattnet tillsätt creme fraiche, 2 krm salt och 1 krm peppar. Låt puttra Ihop på svag värme i 3 min.
Skölj och halvera tomaterna. Häll av pastan och blanda den med sås, spenat och
tomater. Pressa över citronjuicen. Servera pastan till kycklingen och svampen.

Bild/recept är taget från http://veckomatsedel.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0